Omnibusimulator to wyprodukowana przez studio MR Software symulacja autobusu komunikacji miejskiej.
Akcja gry osadzona została w latach 80. ubiegłego wieku. Gracz ma okazję wcielić się w rolę kierowcy kursującego na trasie berlińskiej linii numer 92.
Twórcy przygotowali dwa modele legendarnych autobusów marki MAN, za kierownicą których można usiąść.
W grudniu 2013 r. została wydana druga część symulatora, która pozwala na jazdę autobusami marki MAN na trasie nr 5 w dzielnicy Spandau w Berlinie. Produkcja może pochwalić się zaawansowanym systemem organizacji ruchu ulicznego oraz realistycznym odzwierciedleniem ulic stolicy Niemiec.
Więcej informacji o grze możesz znaleźć na strone gry-online (recenzja po polsku), lub na oficjalnej stronie omnibussimulator.de
Dystrybucją gry zajmuje się Aerosoft oraz różne sklepy internetowe, także w Polsce.
O mapie "Projekt Szczecin" (wersja 4.0.1 - 20150315)
Mapa Projekt Szczecin mojego autorstwa (i współautorstwa tomass94 oraz Kruchu) jest jednym z dodatków do gry Omnibussimulator. Przedstawia mocno zbliżone do realności północne dzielnice
Szczecina, w których mieszkam od wielu lat. W okresie lato 2011 - zima 2013/2014 udało sie stworzyć mapę obejmującą 7 linii autobusowych:
• dzienna 57: Kołłątaja - Warszewo; trasa realna,
• dzienna 58: Stocznia Szczecińska - Gocław; trasa realna,
• dzienna 59: Plac Rodła - Wiszesława; trasa realna,
• dzienna 63: Kołłątaja - Skolwin; trasa realna,
• dzienna 68: Plac Rodła - Kormoranów; trasa realna,
• dzienna 82: Kołłątaja - Krucza Dom Kombatanta; trasa realna,
• nocna 522: Kołłątaja - Kormoranów / Warszewo; trasa częściowo realna.
Zmiany w wersji 4.0.1
- rozwiązanie problemu braku pasażerów na trasach linii 58 i 63,
- usunięcie błędów które występowały w wersji 4.0.0,
- nowe obiekty dedykowane od Kruchu,
- inne drobne pierdółki.
Zmiany w wersji 4.0.0
- dostosowanie mapy do OMSI 2,
- obsługa dwóch nowych linii dziennych: 58 (Stocznia Szczecińska - Gocław) i 63 (Kołłątaja - Skolwin),
- nowe obiekty dedykowane,
- wprowadzenie zmian w czasie - nowe rozkłady jazdy linii AI: "A" i "B" od 1.01.2014 r.,
- wprowadzenie ruchu tramwajowego (opcja) i kolejowego,
- inne drobne pierdółki.
Zmiany w wersji 3.10
- całkowita przebudowa skrzyżowania Wilcza/Komuny Paryskiej/Obotrycka/Przyjaciół Żołnierza,
- kostki sterowania ruchem AI ze ścieżkami,
- inne drobne pierdółki.
Zmiany w wersji 3.00
- obsługa dwóch nowych linii dziennych: 59 (Plac Rodła - Wiszesława) i 68 (Plac Rodła - Kormoranów),
- wprowadzenie "łat drogowych",
- poprawa oznakowania poziomego na niektórych ulicach,
- sieć trakcyjna,
- oryginalne zapowiedzi przystankowe,
- opcja: zmodyfikowane na potrzeby mapy MAN-y NL202, w barwach spółek ze Szczecina i Polic.
Podziękowania
- "tomass94" - wykonanie ciągu ulic i skrzyżowań między ul. Sczaniecką a Placem Rodła, wraz z kwadratem ulic Wyzwolenia, Malczewskiego, Matejki, Piłsudskiego oraz ogólna pomoc i testowanie,
- "Kruchu" - wykonanie i przekonwertowanie obiektów dedykowanych do mapy - Pazim, Galaxy, Oxygen, dyspozytornia "Kołłątaja" i wiele innych,
- "Nick™" - wykonanie obiektów dedykowanych do mapy - dyspozytornia "Stocznia Szczecińska",
- "pankot" - przygotowanie zmodyfikowanych MAN-ów NL202 (obecnie niedostępne),
- "Silkeborg" - za użyczenie autorskiej czcionki RG (wszelkie prawa zastrzeżone).