» Strona główna galerii  |  » Katalog galerii  |  » Najpopularniejsze zdjęcia  |  » Nowe zdjęcia  |  » Mapa zdjęć   |  » Szukaj  |  » Strona główna serwisu

SU45-089+EP07-397: Stobno
(SU45)
SU45-089+EP07-397: Stobno

SU45-089+EP07-397: Stobno
Opis: 20.07.2012 | Stobno | SU45-089+EP07-397 przeciąga skład pociągu TLK "Podhalanin" z Zakopanego do Szczecina.

W wakacje 2012 roku, tak jak w roku 2011, doszło do wykolejenia pociągu za stacją we Wronkach, w kierunku Krzyża. W związku z tym, na trasie objazdowej Poznań - Piła - Krzyż pojawiły się wszystkie pociągi dalekobieżne jadące z Poznania w kierunku Szczecina.

W ramach owych objazdów wyklarowała się sytuacja co do obsługi pociągów na niezelektryfikowanym odcinku Krzyż - Piła. Pociągi Przewozów Regionalnych obsługiwała lokomotywownia w Krzyżu najczęściej lokomotywami SU45, zaś pociągi PKP Intercity przeciągały "trumny" i "stonki" z PKP Cargo. Reguła była na tyle ścisła, że nawet jeżeli brakowało na którejś z granicznych stacji lokomotywy danego przewoźnika, czekano aż przyjedzie z innym pociągiem z przeciwnego kierunku. Teoretycznie więc, spotkanie SU45 z pociągiem Intercity było niemożliwe, ale i to stało się możliwe przez... pomyłkę!

W godzinach porannych ze Szczecina do Warszawy jadą dwa pociągi - EIC "Chrobry", a godzinę po nim, IR "Mewa". Jako że w Krzyżu brakowało lokomotywy spalinowej na Chrobrego, ten musiał czekać ponad godzinę. A w międzyczasie do Krzyża dojechała "Mewa", na którego czekała już SU45-089. Szybkie (około 10 minut) manewry, próba i "Mewa" ucieka do Piły. Tam dyżurny otrzymał informację o wjeździe pociągu "do Warszawy", a że pierwszy powinien jechać Chrobry to i lokomotywa zapewne jest z PKP Cargo. Szybkie manewry w Pile i zapinamy się "Podhalanina" do Szczecina. I tak oto powstała ciekawostka objazdowa.

Po fotce poszło pytanie telefonem "jakim cudem", potem poleciały joby na dyżurnego i wyszło niezłe zamieszanie... I kolejny raz wyszły podziały międzyspółkowe. Aby odkręcić obiegi lokomotyw każdej ze spółek, SU45-089 została zwrócona na "pociągu" REGIO do Piły (SU45+SU42+Bh - obie lokomotywy pracowały przy rozruchu), zaś SM31 z PKP Cargo luzem wracała z Piły do Krzyża! Jednak bariery dość szybko zniknęły i na popołudniowych pociągach TLK pojawiły się lokomotywy PR-ów.

Ruch przez stację we Wronkach przywrócono jeszcze tego samego dnia, około godziny 22:00. Objazdy trwały 3 dni.
Słowa kluczowe: SU45, SU45-089, EP07, EP07-397, Stobno, D29-203, SRJP-345, 20.07.2012
Dodano dnia, godzina: 07.08.2015 20:39
Nadesłane przez: Mareczek


Mapa


Poprzednie zdjęcie:

 
Losowe zdjęcie:

KT4Dt #105: Szczecin, ul. Nabrzeże Wieleckie
KT4Dt #105: Szczecin, ul. Nabrzeże Wieleckie
Kategoria:  KT4Dt
Dodane:  26.06.2010 18:12
 Następne zdjęcie:


Podobne zdjęcia:

SU45-089+SU42-532: Stobno
SU45-089+SU42-532: Stobno
Kategoria:  SU45
Dodane:  07.11.2015 21:18

SU45-245+EP07-1002: Wronki
SU45-245+EP07-1002: Wronki
Kategoria:  SU45
Dodane:  13.12.2013 16:58

SM42-882+EU07-302: Stobno
SM42-882+EU07-302: Stobno
Kategoria:  SM42/SP42
Dodane:  09.04.2015 22:24

SM42-882+EU07-368: Stobno
SM42-882+EU07-368: Stobno
Kategoria:  SM42/SP42
Dodane:  07.09.2015 19:51
 

 

Użytkownik:         Hasło:
Logować automatycznie podczas następnej wizyty?


Powered by 4images 1.10  Copyright © 2002 - 2024 4homepages.de
Template made by Cameraland
Modyfication made by Mareczek 2001 - 2025

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to).