«  ^  @

.:: GALERIA ::.
.:: RÓŻNE, RÓŻNISTE ::.
.:: ARCHIWUM STAT ::.
.:: STRONA KRZYSZTOFA ::.
.:: O STRONIE ::.

..:: Zwodzony most kolejowy nad Regalicą ::..
Ruch pociągów

"Nadodrzanka" jest aktualnie linią zelektryfikowaną (elektryfikacja odcinka Szczecin Podjuchy - SPC nastąpiła w roku 1979). Zwodzenie mostu uniemożliwia zainstalowanie drutu jezdnego nad przęsłem, w związku z czym jednostki i lokomotywy elektryczne przejeżdżają przez most "na biegu" z opuszczonymi pantografami. Informują o tym stosowne wskaźniki: We1, We2 znajdujące się przed mostem oraz We3 umieszczone za przęsłem zwodzonym.

W początkowym okresie po elektryfikacji linii nie istniało żadne zabezpieczenie przed zapominalskimi maszynistami, którzy nie opuszczali pantografów, co wiązało się z niebezpieczeństwem połamania "patyków". Po pewnym czasie położono zatem odcinek blachy nad częścią zwodzoną, który zastępuje sieć trakcyjną (odcinek ten jest odizolowany). Mimo wszystko pociągi nadal poruszają się z opuszczonymi pantografami.

Obecnie przez most dziennie przejeżdża ok. 40 pociągów pasażerskich i 20 towarowych. Podczas wstrzymania ruchu kolejowego, trwającego dłuższy okres czasu (np. podczas przeglądów technicznych i innych sytuacji losowych), pociągi są kierowane drogą okrężną, łącznikiem Szczecin Podjuchy - Szczecin Dąbie (D29-428), do stacji Szczecin Dąbie, gdzie następuje zmiana kierunku i kontynuacja jazdy do stacji Szczecin Główny. Objazd wydłuża czas przejazdu pociągu pasażerskiego o około 20 minut.

Ruch żeglugi śródlądowej jest dość duży, szczególnie wiosną i jesienią. Wówczas przęsło w ciągu doby jest podnoszone nawet do 10-16 razy.

© Mareczek 2001 - 2017

Wykorzystywanie i publikowanie materiałów znajdujących sie na tej stronie bez uzyskania zgody autora jest zabronione.

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to).