Most składał się z pięciu przęseł o łącznej długości 261,8 metrów. W jego skład wchodziły następujące elementy (patrząc od strony południowej):
• trzy przęsła kratowe, każde o długości ok. 74 m,
• przęsło zwodzone - 17,35 m (masa 163 t),
• blachownica - 16 m.
Ponadto w skład kompleksu wchodził dwupiętrowy budynek gospodarczy (położony po północnej stronie mostu), w którym dyżury w godzinach 7-18 pełnili pracownicy (kolejarze) obsługujący przęsło zwodzone.
Znajdowały się w nim także części zapasowe oraz agregat prądotwórczy.
Wraz z budową nowej przeprawy kolejowej nad Regalicą, przęsło zwodzone było eksploatowane na linii kolejowej nr 273 do dnia 24.01.2023 r.
Zabytkowe przęsło pozostaje na swoim miejscu, natomiast przęsła kratowe zostały zdemontowane (i zezłomowane) z uwagi na zbyt niskie położenie względem lustra wody oraz kolizję z nowym, wyższym mostem.
|